sunnuntai 28. lokakuuta 2012

MIKSI MINUA PITÄISI ÄÄNESTÄÄ?

Kun ihminen päätää asettua ehdolle julkiseen luottamustehtävään, se ei yleensä tapahdu hetken miellijohteesta, vaan siihen liittyy jokin syy ja tavoite. Näin minäkin aikoinani prosessoin. Pastorina, olen ihmisten kautta, heitä kuunnellessa tutustunut Espoon niihin kasvoihin, joista ei yleensä tehdä mainoksia, vaan niistä haluttaisiin vaieta. Minä en halua, minä haluan puhua ja vaikuttaa. Kun aloitin valtuustossa 2001, saivat vähävaraisia auttavat yhdistykset tukea kaupungilta 500 euroa. Aloitteestani kaupungin strategiaan tehtiin kirjaus: Kaupunki turvaa ruoka-apua antavien yhditysten toiminnan. Nyt avustus on vuosittain noin 50.000 euroa. Järjestöt voivat nykyisin tarjota työtä vuosittain noin 15-30 työeläämään kuntoutujalle, vankilasta vapautujalle ja nuorelle syrjäytyneelle. Aloitteestani kaupungin arvoihin on lisätty Kristilliset arvot osana kestävää kehitystä. Myös hoitohenkilökuntaa on esityksestäni tullut lisää, vaikka ei vielä riittävästi. Niin paljon on tehtävää, juuri peruspalveluiden hyvän kuntoon laittamiseksi.
Espoossa on meneillään keskittämisen vimma, jossa palveluita supistetaan niitä keskittämällä kauppakeskuksiin. Terveyskeskuksien ja neuvoloiden määrää vähennetään. Minä haluan tuoda palvelut vielä lähemmäksi, ja jokaiselle alueelle monipuolisina.

MIKSI MINUA PITÄISI ÄÄNESTÄÄ?
Tässä neljä hyvää perussyytä.
1 Siksi, että Espoo olisi inhimillisempi, terveempi ja sen peruspalvelut olisivat paremmassa kunnossa kuin ne nyt ovat. Espoo olisi sosiaalisesti oikeudenmukaisempi ja kaikista pidettäi
siin huolta.
2 Siksi että, kristilliset perusarvot tekevät hyvää Espoolle!
3 Siksi, että olen kokenut osaaja ja vaikuttaja Espoon politiikassa. Korotan äänesi VAIKUTUKSEN!
4 Siksi, että kristillisen koulun toimintaedellytykset turvataan osana Espoon kouluverkkoa.

Löydät teesini osoitteesta www.anterolaukkanen.fi
PYYDÄ KAIKKIA ESPOOLAISIA ÄÄNESTÄMÄÄN NUMEROA 557 JA OLEMME MATKALLA KOHTI INHIMMILISEMPÄÄ ESPOOTA.

Ei kommentteja: