Olin eilen Finlandiatalossa järjestetyssä tilaisuudessa ”Turhuuksien markkinoilla”, jossa käsiteltiin poliittista mainontaa. Tilaisuuden järjesti mainostoimisto Soprano eduskuntavaaliehdokkaille ja mainonnan ammattilaisille.
Tilaisuudessa julkaistiin aiheeseen liittyvän haastattelun tulokset (3600 henkilöä kuukauden sisällä). Tulokset pistivät miettimään. Vai mitäpä ajattelette siitä, että markkinoinnin osuus Arkadianmäelle pääsemiseksi on 53% ja siihen käytettävän rahan vaikutus jopa 60 %? Siis, köyhät älkööt vaivautuko. Tai toinen esille tullut väite: Jos uskottavasti lupaa mahdottomia, pääse läpi riippumatta siitä voiko pitää lupauksensa. Aika huisia! Pitää siis olla rahaa ja näkyvyyttä ja riittävän kyvykäs saamaan kansan uskomaan minkä tahansa mahdottomuuden, ja humpsista heijaa siellä ollaan. Mielenkiintoista. Entä osaaminen? Entä kokemus tai luotettavuus tai arvot päätöksien takana? Luulisi niillä olevan enemmän painoarvoa.
Yksi yllättävimmistä tuloksista oli, että alle 30 vuotiaista nuorista vain 34 % äänestää henkilöä ja 66 % aatetta. Nuoret eivät siis ole huijattavissa, he kiinnittävät huomiota myös siihen mitä pyrkijän puvun sisällä on. Loistavaa! Nuoret siis muuttaisivat kaiken jos äänestävät ahkerasti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti